Emily
Post Rank 0
You cazy littel girl, Emily ....
|
Post by Emily on Jul 26, 2008 16:36:06 GMT 2
Emily ridende hen over engen, solen skinnede blidt ned på æbletræerner der stod i små klynger sprædt ud over engen. Emily red sin ynglings hest Rain i et roligt tempo. Hun ind snusede en duft blandet af saftige røde æbler og hest på en gang. Et stykke væk ude til siden så hun åen sno sig hen over jorden som en sølvfarvet slange. Der var to friske piger der dyppede sig i vandet, Emily syntes at vandet var for koldt til at bade i. Lidt længere fremme hang et utroligt rødt æble på en gren, det nærmest bare ventede på at hun skulle plukke det. Emily standsede Rain ved træet og steg ned fra den høje hesteryg. Hun kravlede behændigt op i træet og plukkede tre æbler. Hun gav de to til Rain og spiste selv det sidste. ,,Smager de godt Rain?" Hesten gik tætere på træet og trykkede sin mule mod hendes hånd. Emily grinte og fandt et æble mere som han grådigt spiste. Emily aede hans varme mule og satte sig i sadlen igen. Hun satte fraten op og strøg hen over engen.
|
|
Birk
Post Rank 0
Jeg kan lide dine sn?reb?nd. M? jeg f? dem?
|
Post by Birk on Jul 26, 2008 16:44:59 GMT 2
Birk havde aldrig været den store friluftsmand, og var egentlig mere den der så til, når der skulle bades. Han kunne ikke lide følelsen af at komme op af vandet, når man havde vænnet sig til temperaturen. Med langsomme, dovne skridt trak han afsted langs den lille grusvej langs med en af de åbne, grønne enge, hvis græs gav et gyldent genskin fra solens benhårde stråler. Birk var allerede blevet rød på skuldrene, så han var trukket i en hvid t-shirt og et par løse shorts i blåt cowboystof - og så de hvide gummisko med røde snørebånd, selvfølgelig. Pludselig, fik han øje på den lillahårede pige på den hest, hun før havde nævnt var hendes yndlings, og Birk smilede let. Han havde været hjemme noget af ferien, så det var klart han ikke havde set så meget til hende. ,,Emily!" Råbte han smilende og vinkede bredt med armene.
|
|
Emily
Post Rank 0
|
Post by Emily on Jul 26, 2008 16:56:23 GMT 2
Emily mærkede Bumle rumstere i sin rugsæk men inden hun nåede at stoppe hesten og kigge til ham hørte hun en velkendt stemme kalde hendes navn. Birk?! Hun holdte hesten an og vendte om. Ikke alt for langt væk så hun et hvidt bræt der stod og blafrede med sine grene, inden Emily havde opfattet at det nok ikke var et træ satte hun gang i Rain igen og var snart hende hos Birk. ,,Hejsa! Er du lige kommet tilbage fra ferie der hjemme?" Emily var selv kommet tilbage i går. Hun havde været nede ogbesøge sin mors familie i Frankrig. Det havde været super fedt vejr og maden havde været fantastisk! Hun havde fået massere af sol og var rød i hele ansigtet.
|
|
Birk
Post Rank 0
|
Post by Birk on Jul 26, 2008 17:03:19 GMT 2
,,Yup," svarede han med et skævt smil og rodede sig i det lettere krøllede hår. ,,Hvor har du været? Jeg har ikke set dig længe," bemærkede han og fjernede en bladlus fra sin arm. Han bemærkede hurtigt hvor meget farve Emily havde fået siden sidst - selv var han som sagt bare blevet lidt rødlig på skuldrene, og var ikke blevet bemærkelsesværdig meget mere brun end ellers. Birk lagde hovedet en smule tilbage for bedre at kunne se på Emily, og da solen heldigvis var bag ham, blev han ikke blændet. Han klappede Rains mule og hørte den udstøde en brummende, lavmælt vrinsken. Han klukkede kort - heste var ikke hans yndlingsdyr, men de var søde nok.
|
|
Emily
Post Rank 0
|
Post by Emily on Jul 26, 2008 17:19:27 GMT 2
Emily steg atter ned fra Rain og tøjrede ham til en bum og tørede det værste sved af med et bundt græs. ,,Jeg har været nede og besøge min mors familie i Frankrig, man det var varmt. Hvad med dig?" Hun fandt en flaske vand frem fra sin taske og strøg kort Bumle over hans hovde. Bumle mumlede et eller andet utydeligt og trak sig ind i skjoldet. Hun tog en stor slurk vand og rakte så falsken frem mod Birk og hævede spørgende øjenbrynene. Hun lagde forsiktigt sin taske fra sig i græsset og satte sig ned, da en sky kled ind foran solen. Det var dejligt da Emily var iklædt mørkt ridetøj.
|
|
Birk
Post Rank 0
|
Post by Birk on Jul 26, 2008 17:50:02 GMT 2
Birk smilede da hun hoppede af hesten og trak let på skuldrene. ,,Bare været hjemme i Assens og mænget mig lidt med mine venner," svarede han og så en smule undrende, da han så hende klappe ud i luften. Han lod ikke tankerne hænge ved det og lod i stedet bare smilet glide lidt længere ud, da Emily satte sig i græsset. Birk slog sig selv ned ved hendes side, da situationen lod til at give ham tilladelse til det, og da Emily og ham heldigvis ikke havde et af de der blufærdige nej-kom-ikke-for-tæt-på-mig-du-smitter-forhold, som han havde til nogle af de andre mere overfladiske folk her på stedet.
|
|
Emily
Post Rank 0
|
Post by Emily on Aug 5, 2008 19:30:24 GMT 2
Emily gnubbede sig på næsen med et kæmpe smil og ret så skelende øjne. ,,Det lyder hygsomt!" Hun lod armen falde ned i græsset og begyndte stil og roligt systematiskt at rive den en tot græs efter den anden op ad græsset. Dette var en af Emilys ret så spøjse små ubetydelige vaner. Med et venligt grin kastede hun sig bag ud og begyndte at undersøge skyerne. ,,Prøv og se den der sky. Ligner den ikke lidt en bil?" Emily pegede gesikulerende op på en bulet sky lige over hende. ,,Min mormor raplede løs på lyn-fransk om hvor meget jeg er vokset siden vi sidst var der nede.. Det var ligefør min morfar heller ikke kunne følge med. Hun er en skør kugle hende bedste!" Emily snakked løs om hele sin ferie,og som sædvanelig tog hun ikke højde for om nogle andre havde noget at sige ...
|
|
Birk
Post Rank 0
|
Post by Birk on Aug 5, 2008 20:14:58 GMT 2
,,Ja, det var okay," svarede han og smilede skævt. Han lod selv blikket glide op i skyerne over Emilys ord, og tyggede let på sin læbe. Skyerne var pænt formet i dag. ,,Jo, det..." Han valgte ikke at sige mere da Emily pludselig begyndte at tale om sin ferie. ,,Aha," svarede han kort da hun var færdig og nød bare at høre hende tale. Han var ikke den store taler selv, og havde intet imod at Emily tog initaitiv til en samtale. Han rykkede sig frem og begyndte at pille ved sine snørebånd. Han lukkede det ene øjne, inden han lukkede det andet og åbnede det første - sådan blev han ved et par gange.
|
|
Emily
Post Rank 0
|
Post by Emily on Aug 5, 2008 20:22:18 GMT 2
Emily mærkede en sved perle trille ned over sin pande og kunne mærke at hun snart ikke kunne holde ridetøjet ud længere i denne varme. ,,Du, Birk?" Emily satte sig halvt op og kiggede på ham. ,,Jeg skal ud af det her ridetøj, hvad siger du til at spise noget mad? Så kunne jeg ride tilbage og ordne Rain og møde dig i spisesalen efter jeg har skiftet, til den tid burde frokorsten være stillet ud.." Hun kiggede sig om efter sin rygsæk og lukkede Bumle ud af mørket. Det måtte være ret varmt nede i taksen.
|
|
Birk
Post Rank 0
|
Post by Birk on Aug 5, 2008 20:31:10 GMT 2
Han blev revet ud af sin koncetration ved lyden af Emilys ord, og blinkede et par gange med øjnene, en smule forvirret. Hvor var han nået til? Han vidste det ikke. Panikken steg i ham, og han bed sig hårdt i læben i forsøget på at fokusere på Emilys ord, og ikke på tvangstankerne der begyndte at fylde hans hoved. ,,Det lyder fint," svarede han en smule sammenbidt og rejste sig hurtigt for at række en hånd ned til Emily. Hans blik var sløret, men efter et stykke tid kom han til sig selv igen. Han så ned på sine snørebånd. Det må vente til en anden gang, så.
|
|
Emily
Post Rank 0
|
Post by Emily on Aug 5, 2008 20:39:17 GMT 2
Emily så til mens Birk havde en form for problemer. ,,Ked af hvis jeg forstyrede dig?" Hun smilte venligt og tog imod hans hånd og kom op og stå. ,,Kom så, Bumle. Tilbage i tasken ..." Bumle så bedende på hende. ,,Skal jeg absolut?" Sukkede han og vidste allerede svaret, Emily så på ham med hævede øjenbryn og lukkede forsvarligt tasken, da Bumle var forsvundet ned i den, og svang den så op på ryggen. Hun gik hen til Rain og løsnede tøjlerne fra bummen og gav ham et bundt græs til at gumle på. Så vendte hun sig mod Brik. ,,Vi ses senere, ikke?" Og så svang hun sig adrædt op på ryggen af Rain og satte afsted mod heste stalden
//out
|
|
Birk
Post Rank 0
|
Post by Birk on Aug 5, 2008 20:44:25 GMT 2
,,Hvad? ... Øhmn, nej," skyndte han sig at sige og hjalp hende op og stå. Han smilede skævt til hende da hun begyndte at tale med sig selv - eller med nogen, kun hun kunne se - men valgte igen ikke at kommentere det og nikkede til det næste hun sagde. ,,Jo, senere," bekræftede han og hævede den ene hånd i en afskedig hilsen. ,,Vi ses." Birk vendte om, rettede lidt på den hvide t-shirt og begyndte herefter at gå tilbage imod hospitalet.
|
|
|
Post by Nicklas on May 3, 2009 13:47:31 GMT 2
De havde fundet tæpperne hængt over nogle stolerygge, og besluttet sig for, at gå ned imod et æbletræ på engen. Nicklas bar begge uldne tæpper, da det også var ham der havde ment, at de skulle tage begge tæpper – Hvis det nu blev køligt var det rart at have sit eget. Jo længere de var gået, jo mere tvivlede han dog på, at det overhovedet kunne blive køligere. Det var varmt i forhold til dansk standard. ”Hvad med her?” spurgte han. De var ikke gået i særlig langt, og kunne stadig se hospitalet herfra, men han mente at netop denne plet var den bedste. Han smed tæpperne fra sig i græsset, før hun fik en chance for at svare.
|
|
Emma
Post Rank 1
Sony Ericsson W660i
|
Post by Emma on May 3, 2009 13:55:50 GMT 2
Emma nikkede langsomt, som om hun lige skulle overveje det, men smilede herefter kort. ,,Jo, her er fint," svarede hun og fiskede et par gucci-solbriller op ad den lille, fikse håndtaske, hun bar rundt på. Hun rykkede lidt på et af tæpperne så det lå mere jævnt, og satte sig herefter ned for at sætte solbrillerne i håret. Så snart Nicklas også have slået sig ned, smilede hun igen til ham og flyttede til sidst solbrillerne nedover næsen, for at lægge sig på tæppet i græsset. Hendes ene hånd gled ud for at lege med de lange græsstrå, imens hun lukkede øjnene fra den bagende sol og lod et frydefuldt suk lyde fra sig. Solen var skarp og vejret var varmt, og hun var glad for hun havde husket at tage solcreme på de halvblege, "pølsede" arme og på brystet, der var godt blottet på grund af den skarpe nedringning i toppen.
|
|
|
Post by Nicklas on May 3, 2009 14:14:12 GMT 2
Nicklas lagde sig til rette på tæppet ved siden af Emma, og brugte det overskydende tæppe som hovedpude. Hun rettede lidt på den og glattede tæppepølsen, hvorefter han lagde det under sit tunge, skaldede hoved på plads – Og sukkede dybt. Så snart han havde lagt sig ned, måtte han klemme øjnene krampagtigt sammen, for den skarpe sol. Han fortrød at han ikke havde solbriller med, ligesom Emma. Han vendte sig om på siden, med fronten imod Emma og gryntede irriteret af solen. ”Solen er fandme skarp,” kommenterede han tvært, og foldede armene over brystet. Det var svært at lægge i en nogenlunde behagelig position med armene, når man lå på siden. Nicklas havde i grunden ikke brug for at få sol, da han krop allerede havde en unaturlig nougatfarvet hud.
|
|